25.2.13

Oscar, CIA, Pentagon ve Beyaz Saray!


Bir Oscar daha geldi, geçti...

www.dipnot.tv'de hangout sistemiyle sabah 7'ye kadar canlı yayında Oscar'ı değerlendirdik.

Dipnot.tv'deki yayın - 1

'Kırmızı halı' kısmı hariç (zira hiç bana göre değil) yayının tamamında Oscar'ı her yönüyle konuştuk.

Dipnot.tv'deki yayın - 2

Adet üzere Oscar öncesi tahminlerimizi de neşretmiştik, bu sayfada. (tıklayın...)

Argo'nun yönetmeni Ben Affleck

En iyi film hariç (işaretler Argo'yu gösterse de Lincoln'ı işaret etmiştim) neredeyse tamamı tuttu.

'Gönlümde yatan aslan'ı ayrı bir yere koyuyorum, elbet. Düşler Diyarı, gönlümün Oscar'larını aldı.

Videolar ve linkten mevzubahis durumu işaret edecek malzemelere ulaşabilirsiniz.

Benim Oscar ödülleriyle ilgili özellikle işaret etmek istediğim bir şeyler var.

Öncelikle, akademi üyeleri tam manasıyla 'denge gözetmiş'. Hollywood sinemasının mühim isimlerinin tamamının gönlünü yapacak şekilde bir dağıtım olmuş. İstisna elbette Argo.

En iyi uyarlama senaryo ödülünü alan Argo'nun senaristinin teşekkür konuşmasında CIA'e özellikle teşekkür etmesi manidardı.

Ortaya çıkan tablo şu ki; 2013 Oscar töreninde 'en iyi senaryo' ödülünü CIA, 'en iyi yönetmen' ödülünü Pentagon ve 'en iyi film' ödülünü de Beyaz Saray aldı...

Son ödülü Beyaz Saray'dan 'first-lady'nin açıklaması yeterli bir emareydi.

Michelle Obama, arkasındaki 'mizansen' ile Oscar'a bağlandı 
ve 'en iyi film' ödülünü açıkladı.

Hep söylerim, Oscar, sadece Oscar değildir.

O sebepten, -maalesef- sinemanın merkezi olarak Hollywood'u ve Oscar ödüllerini takip edip değerlendirsek de, 'onlar ne söylerse o' tavrına bürünmeyelim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder