26.9.13

d/evleşen riya ve y/erleşen kibir


şimdi bir mevsim yakışıklılığının
yakışıksızlığını yaşıyor insanoğlu

ABD'nin 'Arınma Gecesi' başarısızlığı


Modern zamanın felsefesini özetleyecek o kadar fazla 'öz cümle' var ki, hangisini dillendireceğimi şaşırıyorum bazen. Bu sebepten genel olarak mevzua göre cümle ve yaklaşımı tercih ediyorum.

Kapitalizm üzerinden gitmek lazım...

Misal; temizlik/kirlilik...

Ne diyor modern zaman; "kirlenmek güzeldir"...

Neden böyle diyor?

'Öteki dünya'nın sineması, bizim sinemamız


'Öteki dünya', genellikle kendini dışlanmış hissedenlerin sahiplendiği kavram. Ve tabi ki dışlayanların da seve seve kabullendiği bir yaklaşım bu.

Zira bu zihnî yönlendirme meselesi çoktan kurgulanmış, bütün yönleriyle rayında ve yolundadır.

18.9.13

t/uzaklar bizim değil mi...


bir takım yersizlik yeri dünya

susuzluktan kırılanlar bir yanda
suyu silah olarak kullananlar diğer tarafta
ve tabi ki toprak ârafta

14.9.13

Suriye'yi bu kafa mı anlatacak!


Teknoloji hayatı mı kolaylaştırıyor, yoksa öldürmeyi mi!

Ve daha kolay öldürünce vicdan rahat mı ediyor!

Zorlamadan öldüreninki vicdani, yöntemi 'eski' olanınki vahşet mi oluyor!

Suriye'deki El Kaide'ci grupların infaz görüntüleri üzerinde insaniyet felsefesi ve vicdan kuramları döktürenleri görüyorum da, insanlığımdan utanıyorum...

4.9.13

'Tanrı insan'; Baraka'dan Samsara'ya...


Alemin her halini anlamak için durup sadece aleme bakmak yeterli...

Eşyanın her halini anlamak için eşyayı durdurup, durup sadece izlemek yeterli...

Dünyanın her halini anlamak için dünyanın dönüşüne uyum sağlamak kâfi...

Doğanın halini anlamak içinse elbette doğaya dahil olmak gerekli...

İnsanın her halini anlamak için de eşyaya uyum sağlayıp, dünya ile dönüp, doğayı izleyip, alemi hissetmek zaruri...

"Basit zordur" demişti ya zamanın birinde mahlukatın biri, insan da kolay olan hayatı zorlaştırmak için kendini basitten uzaklaştıran bir hayvandır bence...

2.9.13

Sustukça konuşmanın Uzak İhtimal'i...


Hâlis Hârikalar Diyarı'nda...

Sinemanın masal etkisi, size bir dış sesin hikayeyi aktarması değildir. Gişe izleyicisine sıkıcı gelen sakin planlar; bir yerlere dalmış kahramanın yüzünde kalınan uzun saniyeler; efektsiz, müziksiz, diyalogsuz ve monologsuz; sadece ve sadece görüntü dili...