24.1.13

Lise görünümlü üniversitede en çok alkışı aldım!

Gençleri seviyorum.

Ne güzel enerjileri var. En ciddi meseleye yaklaşımları dahi mütebessim.

Bizim zamanımızda tam olarak böyle değildi.

Mahrum olduğumuz çok şey vardı.

En barizi ise 'özgüven'di...

Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi'nin 2013 kış dönemi etkinlikler haftası çerçevesinde bi' sohbet gerçekleştirdik.

Hakikaten çok keyifliydi.

Bizi karşılayan öğretmenlerin nezaketi ve samimiyetiyle başlayan muhabbet, öğrenci arkadaşların ilgisi ve gözlerindeki ışıkla katmerlendi.

Mevzu, popüler konulardan uzaklaşamadı.

Gençlik söz konusu olunca maalesef mesele böyle oluyo'.

Lakin İmam Hatip'te popüler hususlar dahi bi' başka işleniyo'.

Bi' İHL'li olarak bu okullarda ayrı bi' haz alıyorum...



Muhabbetin büyük bir bölümü -'Muhteşem Yüzyıl'ın temsil ettiği- son dönem tarih filmleri ve diziler bağlamında sanat eserlerinin mevzu ettiği konulara yaklaşım tarzı oldu.

'Dizi' gibi tüketim unsuru somutluk üzerinden sanat konuşmak çok mümkün değil elbet. Fekat mahiyet bakımından durum değerlendirmesi yapabildik, uzun uzadıya.

Özellikle vurgulamaya çalıştığım şey, 'kutsama' yanlışımızdı.

Osmanlı'nın ecdadımız olduğunda şüphe yok. Ama Müslüman'ın ecdadı Osmanlı ile sınırlı değildir. Ve Allah'ın belirttiği şeyler dışında kutsalımız da olamaz. Bu bakımdan Hürrem'in veya Kanuni'nin eleştirilmesi veya farklı bakımlardan ele alınması sıkıntı oluşturmamalı. Dokunulmazlık zırhını kendimiz yırtıp atmalıyız.

Ben bunları söylerken, Film Arası Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Suat Köçer, tarihi gerçekliklerin kasıtlı olarak çarpıtılmaması halinde bu tür yapılmarın kendi özgür alanlarının olduğunu söyledi.

Film Arası Dergisi Editörü Yeşim Tonbaz Güler de özellikle eleştirmenin önemine vurgu yaptı ve herkesin farklı sınırlar koyma çabasında olduğuna işaret ederek, temel dinamiklerde anlaşıldığı müddetçe sanatçıların özgür olması gerektiğini belirtti.

Film Arası Dergisi Yayın Kurulu Üyesi Gökşen Aydemir ise sansürün kabul edilemez olduğunu ifade etti ve özellikle devletin, sanat eserlerine müdahalesinin söz konusu olamaycağını söyledi.

Film Arası Dergisi Yayın Koordinatörü Ahmet Toklu da özellikle dizi piyasasında edindiği tecrübeden yola çıkarak dizilerin üzerinde çok konuşulmaması gerektiğinin altını çizdi. Toklu, "zaman kaybediyoruz" dedi ve fikri kabul görünce mevzu değişti.

Sohbetin sonunda Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde yakın zamanda yapılması planlanan kısa film ve benzeri çalışmalarda neler yapılabileceği konuşuldu.

Film Arası ekibi olarak, her türlü yardımda bulunabileceğimizi ifade ettik.

Film Arası Dergisi Editörü Yeşim Tonbaz Güler,
okul müdürü Mitat Tekçam'dan plaket alırken...


Misafir edildiğimiz Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi ile ilgili bi'şi demek istiyorum ki; orada tam bi' üniversite havası var.

Okulun genç müdürü Mitat Tekçam'ın enerjisi, gençlerin özgüven dolu arzusuyla birleşince, okul tam bi' üretim sahası olmuş.

Bünyede çok sayıda dergi çıkarılıyo'. Gazete hazırlanıyo'. Şu an hazırlık aşamasında olan galeri alanı da okulun genel manzarası da çok güzel. Sıcak ve profesyonel.

Öyle çok imrendim ki, okula yeniden gitmek için davet beklediğimi buradan ilan ediyorum (:

Okulun çıkardığı karikatür dergisi 'Çekirdeksiz Karpuz'dan çok beğendiğimiz şu karikatürü paylaşmadan edemeyeceğim (:

Laf aramızda, biz hala gülüyoruz ((:



( Bu arada, Suat son anda hamle yapsa da en çok alkışı ben aldım. Hakikat bu (-:  )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder