18.4.13

Dağıtım tekeli kırılmalı


Söyleye söyleye dilimizde tüy bitti. 'Tüylüdil' lakabını alsak da söylemeye devam edeceğiz.

Memlekette sinemanın önündeki en mühim engellerden biri dağıtım tekeli.

AVM tarzı sinema salonları, birkaç kuruluşun elinde. Toplam salon sayısının çoğunluğu sadece 3-5 dağıtıcı firmanın elinde. Yani, hangi filmin, nerede gösterileceğine ve hatta gösterilip gösterilmeyeceğine bu birkaç dağıtımcı karar veriyor.

Bu sebepten birçok film izleyiciye ulaşamıyor.

Bu tekeli kırmak adına mühim bir adım atıldı.




İstanbul Film Festivali'nde 4 ödül alan Onur Ünlü'nün son filmi "Sen Aydınlatırsın Geceyi", vizyona girmiyor. Başka yöntemlerle seyirciye ulaşacak, film.

Grupların organizasyonuyla, özellikle de üniversiteler eliyle film, dağıtım tekeline bulaşmadan, doğrudan izleyiciye ulaşacak.

Böylece bilet fiyatları da düşecek.

Bunun ilk emaresi görüldü.

"Sen Aydınlatırsın Geceyi", Ankara galasını cumartesi Cer Modern'de yapıyor. Filmin biletleri 1 saatte tükenmiş.



Görüleceği üzere izleyici, sinemaya doğrudan dahil olmak ve filme gitmek için talepkar.

Bu yöntem üzerinde düşünmeli ve mutlaka benzer organizasyonlarla desteklenmeli.

Çok basit bir matematik yapalım...

Türkiye'de şu an 200'e yakın üniversite var. Bunların sadece yarısı filmleri 'çağırıp' gösterim imkanı sağlasa. Her üniversitede bir film 500 kişi tarafından izlense. Sadece üniversite gösterimlerinde 50 bin izleyici manasına gelir.

"Sen Aydınlatırsın Geceyi" örneğinde olduğu gibi, çeşitli kurum ve kuruluşların da benzer şekilde talepte bulunacağını düşünürsek, bir filmin 100 bin kişi tarafından izlenmesi işten bile olmaz.

Ne şekilde gösterime girdiğinin önemi yok, elbette hak eden filmler izlenir.

Bugünün şartlarında 'festival filminin' gösterim şansı bulacağı salon sayısı en fazla 30-40'tır. Ve bu salonlar büyük şehirlerde, belli yerlerdedir. 

Ya Anadolu'daki izleyici...

İşte filmlerin herkese ulaşmasının önündeki en mühim engel olan 'dağıtım tekeli' aşılırsa, filmlerin önünü açılır. 

Tam da bu durumda halkın filmleri taltif etmesinden veya beğenmemesinden bahsedebiliriz. 

Dağıtım tekeli kırılmalı.

Sadece dağıtım tekelinin kırılması bile sinemamızda film gösterimini, filmlerin izleyiciye ulaşmasını ve dolayısıyla da endüstriyi besleyecek.

Onur Ünlü'yü ve yapımcılarını tebrik ediyorum.

Sistemin sonuna kadar arkasındayım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder